Scheppersinstituut Wetteren

gezelschapspel5 De leerlingen van 5 en 6 IWBIO mochten proefondervindelijk ervaren dat projectieve meetkunde zorgt voor een eenvoudig maar geniaal spelverloop. In deze sessie werd ons op een boeiende, interactieve en speelse manier uitgelegd welke wiskunde verscholen zit achter het gezelschapsspel Dobble.

Heb je bij het spelen van een gezelschapsspel ooit al gedacht: 'dat is knap gedaan, hoe komt men daar toch op?' of 'is dat toevallig dat dit altijd zo mooi uitkomt?'
Samen met de leerlingen van 5 en 6 IWBIO en enkele enthousiaste leerkrachten gingen we op vrijdag 29 maart op zoek naar een antwoord op deze vragen. Hiervoor hebben we de hulp ingeschakeld van een medewerker van de universiteit Gent.
In deze sessie werd ons op een boeiende, interactieve en speelse manier uitgelegd welke wiskunde verscholen zit achter het gezelschapsspel Dobble.
We mochten proefondervindelijk ervaren dat projectieve meetkunde zorgt voor een eenvoudig maar geniaal spelverloop. Een leuke manier voor onze leerlingen om te ervaren dat wiskunde niet altijd abstract blijft, maar een vertaling kan maken naar simpel plezier en leedvermaak. Een geslaagde sessie zowel voor leerlingen als leerkrachten !
Leerkrachten Wiskunde
Lies Kuppens
Leen Schollaert

gezelschapspel2 gezelschapspel3 gezelschapspel4
gezelschapspel6 gezelschapspel7 gezelschapspel8